maj

Workshop om datahanteringsplaner

30 maj 2023 10:15 till 12:00 Övrigt

Att göra en datahanteringsplan, dvs att så långt som möjligt ta reda på förutsättningar och möjligheter för lagring, delning, arkivering mm av data inför ett projekt kan vara tids- och kostnadsbesparande och ett användbart verktyg under projekttiden. Vi ger en introduktion till frågor som vanligen besvaras i en DHP/DMP och tipsar om användbara verktyg och informationsresurser. Vi visar också Lunds universitets system för datahanteringsplaner, DMPRoadmap.

Mer om datahanteringsplaner finns på våra sidor om forskningsdatahantering. Skicka gärna in frågor i förväg eller ta med för diskussion i gruppen.

Tisdag 30 maj 10:1512:00, SOL:A158

För anställda vid HT-fakulteterna. Anmäl ditt intresse till forskningsstod@htbibl.lu.se, senast den 23 maj

Om händelsen:

30 maj 2023 10:15 till 12:00

Plats:
SOL:A158

Kontakt:
forskningsstodhtbibl.luse

Spara händelsen till din kalender